čtvrtek 21. června 2012

Jak vám jde čeština?

Jak vám jde čeština? Určitě dobře, perfektně se domluvíte – aspoň pokud jste Češi. A to hlavním účelem jazyka – domluvit se.

Jenže občas potřebujeme něco napsat, chceme, aby to bylo bez chyb a často nad některými jevy ve svém mateřském jazyce váháme. Ono není zrovna dobré posílat třeba email se žádostí o zaměstnání a nadělat v něm hrubky. Nějaký ten překlep, to se dá, dělá je skoro každý, ale k hrubkám lidé tolerantní nebývají.

Nedávno jsem objevila web pravopisne.sz, na kterém je možné si svoje znalosti češtiny otestovat. Vyzkoušela jsem si cvičení s číslovkami, sice jsem dosáhla 100% úspěšnosti, ale bylo to na určování druhů číslovek, což mi nepřipadá zrovna přínosné. Pak jsem zkusila cvičení na čárky ve větách. To už bylo malinko horší, jednu chybu jsem udělala. A to je taky asi častější problém.

Na tomto webu jsou kromě cvičení vysvětlena taky pravidla, takže když máte s nějakým jevem problémy, můžete se podívat, jak a proč to vlastně má správně být.

Takový web je skvělá pomůcka třeba pro nás blogery, protože určitě nechceme vypadat jako troubové a psát texty, nad kterými by naše češtinářka zaplakala.


Žádné komentáře:

Okomentovat